Skip to main content
Joannis

Tabulatura Joannis De Lublin. Ad faciendum cantum choralem. Fundamentum. Ad Faciendam correcturam

Autorzy

Elżbieta Witkowska-Zaremba (red. i przekład polski), Anna Maria Busse Berger (przekł. ang.)

Rok wydania
2015
ISBN
978-83-63877-78-1
Cena
120.00zł

(= Monumenta Musicae in Polonia, red. / editor Barbara Przybyszewska-Jarmińska, seria / series C: Tractatus de musica)
Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2015

NAKŁAD WYCZERPANY

POBIERZ/DOWNLOAD

Edycja źródłowo-krytyczna dwóch traktatów o charakterze teoretyczno-dydaktycznym  zamieszczonych w rękopiśmiennej Tabulaturze organowej Jana z Lublina (1537-1548), największym zbiorze muzyki organowej, jaki powstał w szesnastowiecznej Europie. Ad faciendum cantum choralem wraz z Fundamentum jest podręcznikiem kontrapunktu instrumentalnego dla organistów. Ad faciendum correcturam  stanowi krótki opis strojenia organów. Edycji tekstu łacińskiego towarzyszy tłumaczenie na język polski i angielski oraz edycja zarówno transkrypcji z zapisu tabulaturowego przykładów muzycznych umieszczonych w traktatach jak i zamieszczonego w źródle osobno Fundamentum, stanowiącego zbiór wzorów i formuł kontrapunktu instrumentalnego  (zapisy muzyczne są edytowane także w formie faksymile). Ponadto tom zawiera wstępy monograficzny i edytorski oraz komentarze. Pozycja została wydana w redakcji polsko- i anglojęzycznej

*   *   *

Source-critical edition of two theoretical-didactic treatises included in the manuscript Tabulatura organowa Jana z Lublina (1537-1548), the largest collection of organ music created in sixteenth-century Europe.  Ad faciendum cantum choralem together with  Fundamentum is a textbook of instrumental counterpoint for organists. Ad faciendum correcturam  provides a brief description of organ tuning. The edition of the Latin text is accompanied by a translation into the Polish and English languages, as is the edition of both the transcription of music examples from the tablature given in the treatises, and the Fundamentum, included as a separate section in the source and providing a collection of patterns and formulae of instrumental counterpoint (music notation is also given in facsimile form). The volume also contains monographic and editorial introductions and commentaries. The publication contains a Polish and an English version of the edition.

Książki z tej serii