Wydawnictwo zawiera edycję 26 motetów Asprilia Pacellego, opublikowanych po raz pierwszy w Wenecji w 1608 roku w zbiorze dedykowanym królowi Polski Zygmuntowi III Wazie, zachowanym kompletnie jedynie w egzemplarzu przechowywanym w Bibliotece Jagiellońskiej w Krakowie (dawnej w Preußische Staatsbibliothek w Berlinie), nie mającym nowych wydań. Edytowane utwory powstały podczas pobytu Pacellego w Rzeczypospolitej, gdzie był w latach 1602–1623 królewskim kapelmistrzem. W tomie, poza partyturami utworów, znajdują się: wstęp monograficzny z reprodukcjami wybranych stron starodruku, wstęp edytorski oraz komentarz krytyczny. Wszystkie teksty zostały opublikowane po polsku i po angielsku.
Asprilio Pacelli (b. ca. 1569–70 in Vasciano near Narni (Umbria), d. in Warsaw on 4 May 1623), held the office of the royal chapel master, residing with the court in various cities of the Commonwealth of Poland and Lithuania: initially from 1602 mainly in Cracow, in the years 1609–11 probably in Vilnius, from 1611 until his death in 1623, Pacelli resided primarily in Warsaw. Only one collection of Pacelli’s new compositions, titled Sacrae cantiones (Angelo Gardano and sons, Venetiis 1608) is known to have appeared during his period of service as the royal chapel master. The edition, dedicated to Sigismund III, includes 26 motets. The only surviving complete copy of this edition is preserved in the Jagiellonian Library in Cracow, in a collection that formerly belonged to the Preußische Staatsbibliothek in Berlin. This bilingual volume, in Polish and English, contains two expert introductions and commentary.
- Zespół "The Sixteen" (dyr. E. Dougan) dokonał pierwszego nagrania kompletnej wersji Missa super Iniquos odio habui Marenzia, odnalezionej przez Barbarę Przybyszewską-Jarmińską, a także utworów Pacellego z przygotowanej przez nią edycji Sacrae cantiones wydanej w instytutowej serii Monumenta Musicae in Polonia
- CD The Blossoming Vine. Italian Maestri in Poland: Asprilio Pacelli, Vincenzo Bertolusi, G. F. Anerio.
Zespół "The Sixteen" prowadzony przez Eamonna Dougana nagrał płytę z utworami m.in. Asprilia Pacellego, wydanymi przez Barbarę Przybyszewską-Jarmińską pod tytułem Sacrae cantiones w instytutowej serii Monumenta Musicae in Polonia.
Wybrane motety były wykonane przez setki chórzystów podczas warsztatów w Wielkiej Brytanii w 2014 roku.