Katalog Sichergestellte Kunstwerke im Generalgouvernement to drukowane, starannie oprawione i pod względem edytorskim okazałe sprawozdanie Kajetana Mühlmanna, Pełnomocnika Specjalnego do Spraw Sporządzenia Spisu i Zabezpieczenia Dzieł Sztuki i Zabytków Kultury w Generalnym Gubernatorstwie dla okupowanych polskich obszarów, z trwających od października 1939 roku i ukończonych w czerwcu 1940 działań jego i jego urzędu, które miały na celu zabezpieczenie i zajęcie w interesie Rzeszy Niemieckiej, a w efekcie konfiskatę najcenniejszych dóbr kulturalnych z obszaru Generalnego Gubernatorstwa (zob. Zadrożny, Tadeusz Adolfa darem uhonorowanie. „Cenne. Bezcenne. Utracone" 2011 nr 4 s. 38-45). W 521 numerowanych notach opisano wybrane dzieła sztuki i obiekty rzemiosła artystycznego z państwowych, samorządowych, kościelnych i prywatnych kolekcji, które współpracownicy Mühlmanna uznali za godne włączenia do pierwszego wyboru dzieł sztuki zarezerwowanego do dyspozycji Adolfa Hitlera, wodza i kanclerza III Rzeszy. Fotografie większości obiektów w liczbie ponad 480 naklejone na luźne kartony, wymiarami zbliżone do formatu A3, umieszczono w czterech introligatorskich tekach albumowych oprawionych podobnie jak katalog w szare płótno o rzadkim splocie z wytłoczonym na wierzchu nazistowskim orłem ze swastyką w wieńcu. Projekt oprawy katalogu i pudeł albumowych był dziełem Louis Gaigga z Berlina, pudła i katalog oprawiano w zakładzie Oskara Freiberga we Wrocławiu, skład i druk katalogu zlecono wrocławskiej firmie wydawniczej Wilh. Gottl. Korn, czyli czynnej od 1. poł. XVIII w. drukarni Wilhelma Bogumiła Korna. W tej postaci katalog został już udostępniony online na stronach Jagiellońskiej Biblioteki Cyfrowej, a albumy - na stronach Mazowieckiej Biblioteki Cyfrowej.
W zasobach Zbiorów Specjalnych Instytutu Sztuki PAN jest przechowywany egzemplarz katalogu Sichergestellte Kunstwerke im Generalgouvernement sygnowany przez Josepha Rückera, kierownika krakowskiego depozytu Urzędu Pełnomocnika Specjalnego, który jak wnosić z odręcznych korekt, adnotacji i licznych oznaczeń, służył funkcjonariuszom urzędu do kontroli skonfiskowanego zasobu obiektów artystycznych. Dokument ten został zakupiony do zbiorów bibliotecznych Instytutu Sztuki PAN w 1978 roku, a później, po 2001 roku z uwagi na swój szczególny charakter i unikatowe zapisy przeniesiony do Zbiorów Specjalnych, gdzie udostępniany jest na prawach rękopisu.