Skip to main content
duniec

 Aktor. Niepewna tożsamość

Autorzy

Krystyna Duniec (red.)

Rok wydania
2012

III t. serii Studia Komparatystyczne Instytutu Sztuki PAN. Teatr. Sztuka. Kultura. 
Oficyna Wydawnicza Errata, Warszawa 2012

NAKŁAD WYCZERPANY

Jak pisać o aktorze? Tom esejów pod redakcją Krystyny Duniec poświęconych rozmaitym aspektom teoretycznym i historycznym sztuki aktorskiej. Od filozoficznych rozważań na temat tożsamości artysty i doświadczenia „bycia kimś innym”, przez antropologiczne pytania o reprezentację ciała i płci, po metodologiczne refleksje na temat źródeł historycznych.
Książka z serii „Studia komparatystyczne Instytutu Sztuki PAN. Teatr. Sztuka. Kultura" zawiera następujące artykuły: „Wprowadzenie. Jak pisać o aktorze?" Krystyny Duniec, „Refleksje o tożsamości artysty i artystki" Ewy Kuryluk, „Traumy aktorskie" Joanny Szczepkowskiej, „Tragicy ze stolicy" Aleksandra Ochockiego, „Funkcje znakowe aktorstwa" Jerzego Limona, „Czy aktor orientalny jest osobą?" Krzysztofa Renika, „Co to jest aktorska indywidualność?" Krystyny Duniec, „Osoba prywatna" Joanny Krakowskiej, „Czy aktor ma płeć? Kilka uwag na temat teatru/dramatu i gender" Ingi Iwasiów, „Czy aktor jest histerykiem?" Pawła Goźlińskiego, „Kłopoty z monografią" Marka Zaleskiego, „Monografista wobec monografii zastanych (wokół monografii Maxa Reinhardta)" Małgorzaty Leyko, „Monografista pyta o teorie sztuki aktorskiej (wokół Aleksandra Zelwerowicza)" Barbary Osterloff, „Dualizm badanego świata, czyli fakty i dokumenty" Marii Napiontkowej, „Badacz Zagłady wobec świadectw bezpośrednich. Refleksje metodologiczne" Małgorzaty Melchior oraz „Biografia jako przedsięwzięcie badawcze. Doświadczenia własne i refleksje historyka" Tomasza Szaroty.