Skip to main content
am

Anna Matuszewska, PhD ,

Ukończyła instrumentalistykę w Akademii Muzycznej w Gdańsku, kierunek Technologia Chemiczna na Politechnice Warszawskiej oraz studia doktoranckie Humanistyka Cyfrowa w Instytucie Badań Literackich PAN. Dzięki finansowaniu DAAD, w ramach programu Bi-national betreute Promotion, przygotowała rozprawę doktorską w Institut für Musikinformatik und Musikwissenschaft, Hochschule für Musik Karlsruhe, którą obroniła w Instytucie Sztuki PAN. Zdobyła doświadczenie jako edytorka zbiorów cyfrowych w Narodowym Instytucie Fryderyka Chopina.
Do obszarów jej zainteresowań należą: muzykologia cyfrowa, semiotyka muzyki, humanistyka cyfrowa, diagramatyka. Aktualnie pracuje nad modernizacją jednej z pierwszych baz muzykologicznych - tzw. The Essen Folksong Collection oraz stworzeniem interaktywnego interfejsu do analizy muzyki i tekstu z tejże kolekcji.  

Najważniejsze publikacje

Anna M. Matuszewska, Zastosowanie diagramatyki w obliczeniowej analizie muzycznej, „Muzyka”, 2024, t. 68, nr 2, s. 94–117. 

Anna M. Matuszewska, Visual presentation and exploration of musical corpora: Case Study: Oskar Kolberg’s Opera Omnia, w: „DLfM '23: Proceedings of the 10th International Conference on Digital Libraries for Musicology”, red. Martha E. Thomae, Mediolan 2023.

Anna Matuszewska, Christoph Seibert, Diagrammatic analysis of J.S. Bach’s The Well-Tempered Clavier fugues BWV 846-851, w: „Music Encoding Conference Proceedings 2021”, red. Stefan Münnich i David Rizo, Alicante 2021, s. 159-166.