mgr
Katarzyna Chrzanowska
doktorantka IS PAN w Szkole Doktorskiej Anthropos
Ukończyła z wyróżnieniem studia magisterskie z historii sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim (praca magisterska Twórczość krakowskiego malarza Łukasza Orłowskiego, promotor: dr hab. Andrzej Betlej). W 2017 roku w ramach programu Erasmus+ studiowała na Uniwersytecie Wiedeńskim. Stypendystka Fundacji Lanckorońskich.
Od 2021 r. jako doktorantka w Szkole Doktorskiej Anthropos Instytutów Polskiej Akademii Nauk przygotowuje pod kierunkiem dr. hab. Zbigniewa Michalczyka, prof. IS PAN rozprawę doktorską dotyczącą działalności cechu malarzy i pozłotników oraz jego członków w Krakowie w XVIII wieku.
Wyniki swoich badań prezentowała w publikacjach naukowych oraz wystąpieniach na polskich i zagranicznych konferencjach naukowych. Brała udział w projektach badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki oraz Narodowy Program Rozwoju Humanistyki. Od 2019 r. pracuje w IRSA, gdzie należy do redakcji „Artibus et Historiae” oraz zespołu redagującego monografie naukowe.
Publikacje
Katarzyna Chrzanowska, Natalia Koziara-Ochęduszko, Osiemnastowieczne obrazy ołtarzowe w kościele pw. św. Jana Chrzciciela w Skalbmierzu – wybrane problemy i perspektywy badawcze, „Modus. Prace z historii sztuki” (artykuł przyjęty do publikacji)
Katarzyna Chrzanowska, Stachowicz Marcin, w: Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (zmarłych przed 1966 r.). Malarze, rzeźbiarze, graficy, t. 11 (hasło przyjęte do publikacji)
Katarzyna Chrzanowska, Franciszka Wiszowata – A Nun as a Patron of the Art and Artist in Cracow in the 18th Century, w: Women in Arts, Architecture and Literature. AIWAC. Proceedings of the Annual International Women in the Arts Conference, Women in the Arts. New Horizons, t. 1, red. C. Lollobrigida, A. Modesti (artykuł przyjęty do publikacji)
Katarzyna Chrzanowska, Biografia i twórczość Łukasza Orłowskiego w świetle źródeł archiwalnych, „Barok. Historia–Literatura–Sztuka” (artykuł przyjęty do publikacji).
Katarzyna Chrzanowska, Boazerie w prezbiterium kościoła pod wezwaniem św. Jana Chrzciciela w Skalbmierzu, „Modus. Prace z historii sztuki”, 2019, t. 19, s. 35–51.
Katarzyna Chrzanowska, Panelling in the chancel of the church of Saint John the Baptist in Skalbmierz, „Modus. Prace z historii sztuki”, 2019, t. 19, s. 53–67 (tłumaczenie powyższego artykułu).
Projekty
Wykonawca w projekcie „Materiały do historii ludwisarstwa w Polsce. Inwentaryzacja dzwonów kościelnych pochodzących z ziem I Rzeczypospolitej rekwirowanych przez władze austro-węgierskie w latach 1914–1923.” finansowanym z Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (projekt nr ID 507508 nr rej. NPRH/DN/SP/507508/2021/11) realizowanym w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Kierownik projektu: mgr Piotr Jamski.
Udział w projekcie badawczym „EURUS – katalog analogowej dokumentacji fotograficznej (1870–1998) dziedzictwa kulturowego ziem wschodnich dawnej Rzeczypospolitej ze zbiorów IHS UJ, IHS UW i ISPAN” finansowanym z Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki (decyzja 0448/NPRH4/H1a/83/2015) realizowanym na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kierownik projektu: dr Rafał Nestorow.
Udział w pracach inwentaryzacyjnych prowadzonych w krakowskim kościele i klasztorze OO. Dominikanów w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Architektura i wyposażenie zespołu klasztornego Dominikanów w Krakowie – od I połowy XIII w. do czasów współczesnych” (2014/15/B/HS2/03071) realizowanego w Instytucie Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kierownik projektu: dr Marcin Szyma.







