Zakład Muzykologii [Department of Musicology], Pracownia Historii Muzyki [History of Music Section]
"Muzyka" − redaktor / co-editor
Nota biograficzna |
Biographical Note |
|
Studiował muzykologię w Cremonie (Uniwersytet w Pawii), którą ukończył z wyróżnieniem w 2013 r. przygotowując edycję krytyczną opracowań Kyrie w XV-wiecznym rękopisie Trento 93. Jego praca magisterska została uhonorowana nagrodą „Soprintendenza per i beni librari della Provincia di Trento” (2013). W latach 2013‒2016 zajmował stanowisko współpracownika naukowego („wissenschaftlicher Mitarbeiter”) Uniwersytetu Ludwiga Maximiliana w Monachium, gdzie jako stypendysta programu doktoranckiego MIMESIS (Elite Network of Bavaria) przygotował dysertację doktorską nt. muzyki polifonicznej w liturgii za zmarłych (2017). Przebywał również na stażu naukowym w The Queen’s College, University of Oxford (2016) oraz był gościnnym wykładowcą na uniwersytecie w Ratyzbonie (2016). W latach 2016-2019 był pracownikiem międzynarodowego projektu HERA „Sound Memories”. Od 2019 r. jest członkiem redakcji kwartalnika „Muzyka”.
|
Studied musicology in Cremona (University of Padua). Since 2019, he has been a member of the editorial team of the quarterly Muzyka. |
Zakres badań / Research interests
- historia muzyki wczesnej nowożytności / early modern music history
- muzyka a rytuał, intertekstualność, tanatologia / music and ritual, intertextuality, death studies
Publikacje / Publications
Książki / Books
- The Hymnbook of Valentin Triller (Wrocław 1555). Musical Past and Regionalism in Early Modern Silesia, Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2020
- Polyphonic Music pro mortuis in Italy (1550-1650): An Introduction, Lucca: LIM, Instytut Sztuki PAN, 2020
Edycje krytyczne / Critical Editions
- I Kyrie di Tr93, Trento 2014 (Codici musical trentini del Quattrocento, vol. II)
- The polyphonic hymns of Valentin Triller's Ein Schlesich singebüchlein (Wrocław 1555), Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2019
Artykuły / Articles
- E così a poco a poco: Claudio Monteverdi legge Battista Guarini, [w:] Wie semantisch ist die Musik? Semiotik, Pragmatik und Ästhetik an der Schnittstelle von Musik und Dichtung, red. Florian Mehltretter, Freiburg im Breisgau 2016, s. 69-89
- Mateo Romero, Missa de Requiem a 8, [w:] The Book of Requiems, red. David Burn, Leuven [w druku]
- La notazione dei Kyrie di Tr93, [w:] La notazione della musica mensurale dei secoli ix‒xvii. Antologia, Parte seconda: secoli xiv‒xvii, red. Antonio Delfino [w druku]
- Costanzo Porta, [w:] Dizionario Biografico degli Italiani [w druku]
Recenzje / Book Reviews
- Anna Maria Busse Berger: La musica medievale e l’arte della memoria, traduzione e cura di Carla Vivarelli, [w:] „Rivista Italiana di Musicologia” 46: 2011
- Elio Durante, Anna Martellotti: „Giovinetta peregrina”: la vera storia di Laura Peperara e Torquato Tasso, [w:] „Rivista Italiana di Musicologia” 46: 2011
- Marco Cerocchi: Funzioni semantiche e metatestuali della musica in Dante, Petrarca e Boccaccio, [w:] „Rivista Italiana di Musicologia” 47: 2012
- Elizabeth Eva Leach: Guillaume de Machaut. Secretary, Poet, Musician, [w:] „Rivista Italiana di Musicologia” 47: 2012