logo
PL PL EN EN Zaloguj się
Wyszukiwarka PL
Wyszukiwanie zaawansowane
O nas   Działalność badawcza   Wydawnictwa   Studium doktoranckie   Studia podyplomowe   Biblioteka   Zbiory   CADIS
Działalność badawcza
  • Rada Naukowa  
    • Wiadomości bieżące  
      • Informacje archiwalne
    • Tytuły i stopnie nadane w Instytucie Sztuki PAN
    • Postępowania profesorskie
    • Postępowania habilitacyjne
    • Przewody doktorskie
  • Zakład Historii Sztuk Plastycznych  
    • Pracownia Sztuki Dawnej
    • Pracownia Sztuki XIX-XXI wieku
    • „Biuletyn Historii Sztuki”. Redakcja  
      • Spisy treści
      • Sprzedaż i prenumerata
  • Zakład Badań Podstawowych Historii Sztuki  
    • Katalog Zabytków Sztuki w Polsce  
      • Spisy treści
      • Sprzedaż i prenumerata
    • Słownik Artystów Polskich
    • Dokumentacja Plastyki Współczesnej
  • Zakład Historii i Teorii Teatru  
    • Pracownia Komparatystyki
    • Pracownia Historii Teatru
    • Pracownia Teatru Współczesnego
    • Słownik Biograficzny Teatru Polskiego
    • Studia Komparatystyczne IS PAN
    • „Almanach Sceny Polskiej”. Redakcja  
      • Spisy treści
      • Sprzedaż i prenumerata
    • „Pamiętnik Teatralny”. Redakcja  
      • Spisy treści
      • Sprzedaż i prenumerata
  • Zakład Muzykologii  
    • Pracownia Etnomuzykologii  
      • Polska pieśń i muzyka ludowa
    • Pracownia Historii Muzyki  
      • Katalog Źródeł Muzycznych w Polsce
      • Muzyka polska za granicą
      • "Ikonografia Muzyczna. Studia i Materiały"
      • "Monumenta Musicae in Polonia"  
        • Opera omnia
        • Collectanea musicae artis
        • Tractatus de musica
        • Bibliotheca antiqua
      • "Muzyka"  
        • Spisy treści
        • Warunki przyjęcia do druku
        • Wytyczne dla autorów
        • Sprzedaż i prenumerata
  • Zakład Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej  
    • Pracownia Antropologii Kultury  
      • „Konteksty. Polska Sztuka Ludowa”. Redakcja  
        • Spisy treści
        • Sprzedaż i prenumerata
    • Pracownia Filmu  
      • „Kwartalnik Filmowy”. Redakcja  
        • Spisy treści
        • Sprzedaż i prenumerata
    • Biblioteka Kwartalnika Filmowego
    • Sesje naukowe
  • Konferencje, wykłady i seminaria  
    • Informacje archiwalne
  • Międzynarodowa współpraca naukowa
  • Sprawozdania
  • Granty
Wytyczne dla autorów
  • Nadsyłane do Redakcji materiały winny być zaopatrzone w streszczenie (ok. 2500 znaków), abstrakt (ok. 600 znaków), słowa kluczowe oraz krótki biogram. Redakcja prosi Autorów o zapoznanie się z zasadami dotyczącymi zarówno formatu, jak i zapisu bibliograficznego i uwzględnienie ich w kierowanych do „Muzyki” materiałach. (Zob. również Warunki przyjęcia do druku)
     
  • Pliki tylko w formacie MS Word prosimy przesyłać na adres muzyka.kwartalnik@ispan.pl. Redakcja przyjmuje także materiały zapisane w postaci cyfrowej na stosowanych aktualnie nośnikach (dyski, pamięci usb) przysłane pocztą tradycyjną; w takiej sytuacji mile widziane są wydruki w formacie standardowego maszynopisu (czcionka times new roman, 12 pkt., interlinia 1,5).
     
  • Ewentualne ilustracje dołączane do tekstu pod względem technicznym winny spełniać warunki ustalone przez Redakcję, co oznacza, że muszą być zapisane w formacie jpg, tif lub pdf, w rozdzielczości co najmniej 300 dpi. Redakcja dopuszcza możliwość przyjęcia ilustracji w postaci tradycyjnej. Przykłady nutowe mogą być przesyłane w postaci plików cyfrowych (format eps) bądź w postaci tradycyjnej.
    Wszystkie starania związane z uzyskaniem praw do wykorzystania w publikacji ilustracji i przykładów muzycznych należą do Autora.
  • Artykuły, Materiały
    Objętość typowych artykułów i materiałów zamieszczanych na łamach „Muzyki” wynosi 1 arkusz (ok. 20–25 str. znormalizowanego wydruku), w uzasadnionych sytuacjach przyjmowane są jednak także rozprawy o rozmiarach mniejszych, bądź przekraczających sugerowaną objętość.
    Komunikaty
    Teksty o charakterze informacyjno-sprawozdawczym dotyczące prowadzonych badań źródłowych bądź realizowanych projektów badawczych, o objętości nie większej niż 0,5 arkusza.
    Artykuły recenzyjne
    Artykuły recenzyjne z książek, edycji nutowych oraz wydawnictw multimedialnych winny mieć objętość ok. 10–12 str. znormalizowanego wydruku; podobnie jak w przypadku artykułów i materiałów, w uzasadnionych sytuacjach objętość może odbiegać od preferowanej. Redakcja zachęca także Autorów do wykorzystywania możliwości przygotowania krótkich informacji (3–5 str. standardowych) o najnowszych publikacjach, które także włączane będą do rubryki Artykuły recenzyjne.
    Noty o Autorach
    Krótkie noty winny zawierać informację o afiliacji, zajmowanym stanowisku, osiągnięciach naukowych, zainteresowaniach badawczych oraz (o ile Autor wyraża na to zgodę) adres mailowy. 
     
  • Zasady formatowania
    Redakcja prosi o zwrócenie uwagi na wszystkie elementy zapisu, zwłaszcza na zastosowany rodzaj czcionek i znaki interpunkcyjne (czcionka times new roman, 12 pkt., interlinia 1,5). Redakcja na ogół nie wykorzystuje wytłuszczeń – dla wyróżnienia słów lub fragmentów tekstu należy stosować druk rozstrzelony. Kursywy zarezerwowane są dla tytułów studiów i czasopism oraz dla występujących w tekście terminów i pojęć obcych.
     
  • Zasady zapisu bibliograficznego
    Redakcja nie stosuje zapisu skróconego (tzw. normy oksfordzkiej) w przypisach bibliograficznych

    1. monografia:
    Imię Nazwisko, Pełny tytuł monografii, Miejsce rok, s. od–do.

    2. monografia tłumaczona z języka obcego:
    Imię Nazwisko, Pełny tytuł monografii, przekł. Imię Nazwisko, Miejsce rok, s. od–do.

    3. monografia w serii:
    Imię Nazwisko, Pełny tytuł monografii, Miejsce rok (= Tytuł serii bez kursywy i nr tomu w serii cyfrą arabską).

    4. niepublikowana dysertacja:
    Imię Nazwisko, Pełny tytuł dysertacji, Nazwa uniwersytetu rok (niepublikowana dysertacja).

    5. artykuł w zbiorze studiów:
    Imię Nazwisko, „Tytuł artykułu”, w: Tytuł zbioru studiów, red. Imię Nazwisko, Miejsce rok (= Ewentualnie tytuł serii bez kursywy), s. od–do.

    6. artykuł w zbiorze studiów wielotomowym i wieloautorskim, dwa miejsca wydania
    Imię Nazwisko, „Tytuł artykułu”, w: Tytuł zbioru studiów, red. Imię Nazwisko, Imię Nazwisko, t. cyfry arabskie, Tytuł tomu, Miejsce pierwsze−Miejsce drugie rok, s. od–do

    7. artykuł w czasopiśmie:
    Imię Nazwisko, „Tytuł artykułu”, Tytuł czasopisma rocznik cyfry arabskie (rok w nawiasie) nr …, s. od–do.

    8. hasło encyklopedyczne:
    Imię Nazwisko, „Tytuł hasła”, w: Tytuł encyklopedii/leksykonu, red. Imię Nazwisko, t. cyfry arabskie, Miejsce rok, s. od–do.

    9. edycja muzyczna / edycja krytyczna źródła:
    Imię Nazwisko kompozytora, Tytuł dzieła, wyd. Imię Nazwisko, Miejsce rok (= Tytuł serii bez kursywy nr tomu w serii cyframi arabskimi).
    Tytuł edycji, wyd. Imię Nazwisko, Miejsce rok.

    10. strona internetowa:
    Tytuł strony, adres www. strony, dostęp [data, np. 31 XII 2013].

    11. powtórne cytowania:
    Inicjał imienia Nazwisko, op. cit., s... (w przypadku jednej pracy autora).
    Inicjał imienia Nazwisko, „Początek tytułu”, op. cit., s... (w przypadku większej liczby prac tego samego autora)
    Ibid., s… (jeśli praca cytowana w kolejnych przypisach).
     
Stopka adres

Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, ul. Długa 26/28, skr. poczt. 994, 00-950 Warszawa, tel. (22) 50 48 200, fax (22) 831 31 49, e-mail: sekretariatispan@gmail.com, NIP 525-000-85-48, REGON 000325794, konto w płatnościach krajowych BANK  BGK 18 1130 1017 0020 1466 5620 0001, konto dla wpłat z zagranicy BANK BGK IBAN PL 18 1130 1017 0020 1466 5620 0001 SWIFT GOSKPLPW

Polska Akademia Nauk Komitet Nauk o Sztuce PAN Europeana Connect Europeana
© 2018 Instytut Sztuki PAN
Nota Prawna Impressum
Projekt i wykonanie Kompan.pl